Domingo

Hej!
Sitter nu på Hotel Union, ett hotell som har väldigt bra wifi-connection. Jag tänkte att jag skulle försöka mig på att göra någon form av sammanfattning av de veckorna som gått. 
Har varit på Cuba i cirka 3 veckor och det känns som en evighet. Ett nytt liv, en ny dimension. 
Värmen är ibland outhärdlig och har insett att det egentligen är bäst att stanna inomhus mitt på dagen. Värmen kanske också är en av anledningarna till varför saker och ting är väldigt flexibla här. Ingen orkar vara effektiv i detta klimat. 
 
Skolan har äntligen kommit igång och jag är hitills nöjd med kursen. Läraren för nybörjargruppen som jag går i heter Ernesto och är verkligen en personlighet. Han illusterar betydelsen av vissa ord och uttryck med livigt gestikulerande och vi skrattar gott flera gånger per lektion. Så kul med en lärare som gör lektionerna till ett glädjemoment. Gör det ju lättare att lära sig  Ett problem med skolan är dock toaletterna. Har lite ångest varje gång jag måste gå eftersom de inte går och spola och är allmänt äckliga. Fast har börjat vänja mig. 
 
Annars har jag en väldigt härlig tillvaro här. Går salsa-lektioner två gånger i veckan, och även om det känns svårt ibland så har jag nog börjat lära mig. Brukar belöna mig själv(och svalka mig) med en mojito efter lektionerna :)
Annars hänger vi en del på Malecon, strandpromenaden och umgås tillsammans och dricker rom. Eller så sitter vi på en takterass och spelar kort (och dricker rom). Känns verkligen som att Cuba är för mig. Även om just Cienfuegos är en liten stand så är den livlig. Det spelas musik precis överallt, oftast reaggeton och människor pratar högljutt med varandra. 
 
Igår hade jag lite feber så vilade hela dagen, men idag mår jag som tur är bättre. Imorgon är det en ny vecka med nya spanskalektioner och salsalektioner. 
Besos. 

Kommentarer
Postat av: Pamelaaah

Wow!

2019-03-26 @ 22:15:54
Postat av: Ainaz

Så drömmigt, Stina! (Förutom toaletterna då kanske 😬)
KUL med salsalektioner!!

2019-04-09 @ 10:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0