I Think I'm quite ready for another adventure...

Herregud, denna bloggen har stått still sedan december 2015. Det är alltså lite mer än 3 år sedan. Mycket har hänt sedan dess.Jag tog examen,flyttade till Göteborg och började jobba på en förskola där jag fortfarande är kvar. Men det är inte om det som jag har tänkt blogga om. Denna blogg har tidigare fått följa med på Au-pair äventyr I Worcester, Backpacker-resa i Sydostasien ,språkstudier i Montpellier samt utbytestermin på University of Warwick. Nu är det dags för ännu ett äventyr, nämligen en 4 månaders språkkurs i Cienfuegos, Cuba. Detta är något jag drömt om i flera år och nu är det bara nio dagar kvar. Känns faktiskt helt overkligt och jag kan inte riktigt fatta det.När jag sa hejdå till mina kollegor och barn på jobbet förra veckan kändes det bara surrealistiskt och som att jag skulle dit tillbaka på måndag igen. Nu är det Tisdag och jag är fortfarande inte där och ska inte tillbaka dit förens den 17 Juni då min tjänstledighet tar slut.
 
Jag vet inte riktigt vad jag har att vänta mig av dessa fyra månader. Det är helt nytt land med en helt ny kultur och jag försöker tänka att jag ska navigera mig i allt detta när jag väl är där. För något jag lärt mig av åren är att det aldrig blir som du tänkt dig i ditt huvud, alltså är det nästan bara onödigt att föreställa dig och förvänta dig saker innan du är i det. Men som den drömmare jag är så kan jag såklart inte hindra mig själv från det. Jag ser fram emot att åka till värmen och det tropiska klimatet. Jag ser fram emot att lära mig ett nytt språk och självklart en massa annat. Jag ser fram emot att träffa nya människor och se nya platser. Jag ser fram emot att inte behöva gå upp kl 04.50 när man har öppning på jobbet. Jag ser fram emot att bara göra precis det jag känner för. Jag ser fram emot att lära mig dansa salsa och att dansa till reaggeton och cubaton på klubbarna.
Jag ser inte fram emot ha begränsad tillgång till wifi. Jag ser inte fram emot att inte ha enkel tillgång till glutefritt bröd. Mer en så behöver man egentligen inte tänka i förväg.
Av erfarenhet vet jag att det är mycket som kommer bli episkt och minnen för livet, men också mycket som kommer bli jobbigt och svårt. Och jag vet också att det är så man utvecklas som människa.
 
Är sååå spänd inför nästa vecka och de kommande månanderna.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0