Framme!

(null)
 
Hej!
Vet inte riktigt vart jag ska börja. Har varit på Kuba i 4 dagar men det känns som det är en evighet sen jag kom hit. Efter ett intensivt dygn i Havanna(med världens kaosigaste resa dit) har jag nu kommit till Cienfuegos. Jag trivs faktiskt redan! Cienfuegos är en såå mysig stad med närhet till en superhärligt strand. Det känns verkligen att jag är i Karibien. Människorna är pratglada och vart man än går är det någon som vill prata med dig. Värmen är ibland extrem, men har sätt många kubaner som går med paraply för att skyla sig från solen. Kanske nåhot att ta efter ? 

Jag bor på hos en jättesnäll familj som gör det lätt för mig att våga stapla mig fram på den lilla spanska jag kan. Har ett fint rum med AC plus egen superfräsh toalett. Vad mer kan jag önska? Kvinnan som hyr ut rummet heter Maylin och är supergullig. Här bor också hennes man och 17-åriga dotter. Dottern heter Mariam och ääälskar One direction. 
Känns dessutom redan som att min
spanska har utvecklats trots att kursen inte har börjar ordentligt än. Denna veckan är det orientation week vilket innebär att vi ska lära känna campuset etc. Känns spännsnde trots att utdelandet av information är väääldigt sporadisk. Antar jag får lära mig att go with the flow 😊 
Idag har jag åkt till stranden med några från klassen och nu på kvällen har jag ätit middag och druckit kaffe med Maylin och hennes man. Mysigt! 

Tillgången till wi-fi är komplicerad här. Som tur är bor jag precis i ett wi-fi hotspot, vilket innebär att jag har wi-fi på gatan utanför huset. Dock måste jag då ha ety wi-fi kort för att kunna logga in. Folk går runt på gatan och smygsäljer dessa kort, som om det vore knark typ. Jag får väl gå på detox helt enkelt. 

Ha det bra nu!
Besos!

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej kära dotter, så härligt att höra att du har ett bra boende och trevliga värdar. Det betyder mycket. De allra flesta mämniskor på Cuba är så öppna,varma och trevliga, eller hur? Hur kunde du ha så tur att ha ett hotspot utanför på gatan? Längtar redan till vi ses
KRAMAR Mamma

2019-02-26 @ 15:38:09
Postat av: Frida

Hej Stina! Galet vad fint det ser ut och härligt att Du har en bra
Start trots stökig resa. Önskar att jag kunde teleportera mig till dig några dagar. Stor kram

2019-02-26 @ 20:23:17
Postat av: Kristin

Ser fantastiskt härligt ut! Häftigt att bo hemma hos en kubans familj. Kör hårt!!

2019-02-27 @ 07:38:48
Postat av: Annia

Haha, vilken rolig beskrivning! Att de säljer wifi-koft som om det vore knark 😂😂 ja du, internet är ju en drog! Lycka till nu! Besos!

2019-03-05 @ 20:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0