I think I'm quite ready for another adventure

Cirka två år, så längesen var det jag skrev något här.
Tio dagar. Så långt är det kvar tills nästa äventyr.
Känns helt fantastiskt! Skulle helst vilja åka imorgon. Eller ikväll. 
Jag är superpepp på att åka iväg, men jag försöker att hålla ner mina förväntningar en aning för att slippa bli besviken. I vilket fall känner jag mig redo för att åka. Jag är redo för att se något nytt, redo för att träffa nya människor och redo för nya erfarneheter. Förutom lite stress över hur jag ska klara allt skolarbete så har jag egentligen ingen nervositet alls, mest positivt pirr. Det jag framförallt ser fram emot är att möta ännu en höst i England. Jag ser fram emot att känns den fuktiga höstluften som känns fylld av möjligheter.
Jag ser även fram emot att vistas i England på lite annorlunda villkor än min senaste längre vistelse i landet. För fem år sen åkte jag dit som oerfaren 18-åring, för att jobba som Au-pair. Även om det jag hade en viss frihet så hade jag ändå Au-pair familjen att ta hänsyn till vilket visade sig vara komplicerat. Denna gången ansvarar jag inte inför någon annan än mig själv. Bring it on.
 
Innan jag åker dock, ska jag klara av den sista veckan på jobbet. Har vart sjuk torsdag och fredag, men har börjat bli bättre nu, så på Måndag är det nya tag. Måndag-Fredag + Måndag, sen på Tisdagen den 29 september flyger jag. Det är dessutom min födelsedag, vilket jag tycker är ett helt ultimat och perfekt sätt att fira min födelsedag på. 
 
Jag hoppas att det blir en höst av nya möten, nya erfarenheter och många sena nätter och framförallt en ny start. 
Blir intressant att se hur dessa månader ter sig. 
 
PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommer få många minnen för livet, kör ba och njut av vare minut!! :) saknar dig dock redan....
Pöss Berlino

2015-09-19 @ 18:50:36
Postat av: Kristin

It's alive! Hurra! Jag kan också känna den fuktiga dimman mot ansiktet, hur det är mörkt och blött och luktar England. Ack att vi inte kan vara där tillsammans, men ska bli fint att följa dig på bloggen <3

2015-09-20 @ 04:03:48
Postat av: Aina

Åh, jag tror du kommer ha det alldeles fantastiskt! Lite avundsjuk men jag får leva genom dig haha!

2015-09-20 @ 16:30:18
Postat av: Malin

Alltså shit, nu händer det! Jag är så himla pepp att ha dina uppdateringar att se fram emot och glädjas med dig (eller vara arg i unison om någon har varit dum).

2015-09-21 @ 09:14:18
Postat av: Thilda Havert

UK! ! ! ! ! <3

2015-09-21 @ 09:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0