Warwick, Dag 13

Imorgon är det två veckor sedan jag kom hit. Det känns som flera månader sen. Jag antar att det betyder att jag har haft fullt upp med att anpassa mig efter livet här, och lyckats till viss del. Har lärt känna lite mer folk här, har hängt en hel del med Ana, en spansk tjej i min klass. Vi har käkat en del pizza, shoppat och hängt på cafén bland annat. I fredags hade hennes granne lite födelsedagsfest som jag joinade, vilket blev en himla trevlig kväll. Det är intressant hur vi kommer så bra överens trots språkliga skillnader då hennes engelska inte är så bra. 
 
Förra veckan var den första hela skolveckan, och det var mestadels introduktion till de kurserna vi läser. Kan beskriva dem lite mer ingående i ett annat inlägg när jag själv fått mer insikt i dem. Klassen verkar trevlig och jag tycker jättemycket om mina föreläsare, och de som jobbar på The Department of Education. Deras kontor påminner starkt om The Office Uk, och jag äääälskar det. 
Skolvecka nummer 2 börjar idag, har föreläsning kl 12. Borde väl egentligen läsa lite, men bloggar istället, haha. 
 
Har inte direkt klickat med någon i min egen korridor än, tror det beror på att nästan alla är ca 5 år yngre än mig. Har dock varit på student Cinema med två stycken av tjejerna här, vid två olika tillfällen. Först såg vi Far from the madding crowd, som var BREATHTAKING. SE DEN. Sen såg vi Pitch Perfect 2...Se den inte. 
Själva korridoren är väldigt lyhörd och köket blir lätt crowded då vi är 18 stycken som delar det. Men även det vänjer man sig vid. 
 
 
 
PUSS
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Söta unge! Låter jättebra att det känns bra och pepp med skolan. Saker ordnar upp sig efter hand! Du är grym <3

2015-10-12 @ 12:37:00
Postat av: Thilda Havert

Så brittiskt med tekoppen och den "hej-detta-är-ett-student-boende-gula väggen. Kramis

2015-10-12 @ 22:00:02
Postat av: Mamma

Fin du är i håret! Hela du verkar må bra på den brittiska ön
Puss o Kram
p.s. Winnebäck släppte en singel igår, men det visst du väl redan? OCH sista säsongen av Downtown Abbey börjar ikväll d.s.

2015-10-17 @ 09:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0