Jeudi

Idag har jag exakt en månad kvar här. Jag ser fram emot att komma hem till ett rent kökt utan högljudda holländare, fullt kylskåp och, vänner, mitt rum med alla mina saker och framför allt min SÄNG. Och mamma och pappa också såklart.
Jag kommer sakna atmosfären i Montpellier och skolan, att det är folk som dricker vin på uteserveringar överallt,att luncha i parker och att lära mig något nytt varje dag. Jag lever verkligen i en bubbla just nu och det kommer troligtvis bli trist att spricka den bubblan. Tillbaka till riktiga livet. Iochförsig kommer det vara början av sommaren när jag kommer tillbaka och det innebär ju rosévin, blommig klänning, altaner, och SIESTAFESTIVALEN. Förhoppningsvis jobb på vikarieförmedlingen också. 
Ikväll är det en bar som heter Le Huit som gäller, för att fira Ieke's (holländsktjej på residencet) 19-årsdag!

Kommentarer
Postat av: Ann

La Dolce Vitae....skönt att vara i en sådan bubbla ibland...(vet inte om jag har varit i en sådan ngn gång?)Antagligen fanns det inga bubblor på 70-talet;) Ha det så gott den månad som är kvar.
Har du varit till Hotel Royal o letat efter en Dalie? Kram

2013-04-25 @ 20:57:17
Postat av: Thilda

ha så roligt den sista tiden nu :)

2013-04-26 @ 08:47:41
Postat av: Kristin

Kuul! Blir nog bra att komma hem, kör riktigt intensivt sista veckorna!

2013-04-28 @ 18:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0