Singapore

Vi har nu kommit till var allra sista destination, Singapore. Att ta sig hit har varit en utmaning minst sagt. Igar nar vi skulle kopa tagbiljetter hit far vi reda pa att det inte gar nagra tag fran Kuala Lumpur till Singapore forens nasta manad. JAHA? Vi fick ta ett tag till en bussstation utanfor KL dar vi iallafall lyckades fa tag pa biljetter. Imorse tog vi bussen som var stor,luftig och harlig och allt var frid och frojd...trodde vi. Vi kommer fram till Gransen mellan Malaysia och Singapore och star redo med vara pass for att fa varan stampel. Vi kanner oss vana och rutinerade och duktiga. Mathilda kommer igenom enkelt MEN killen i Immigration hittar inte mig i sitt register. Jag far sta dar och vanta ett tag och nar jag forsoker fraga vad som pagar fnyser han i stort satt bara at mig. Efter nagon minut kommer det en tjej som for mig vidare uppfor nagra trappor dar de har ett kontor. Jag far satta mig vid ett bord framfor tre man i uniform som granskar mig noga och lange och skakar pa huvudet. De tror inte att det ar jag pa passet, sa jag far skriva min signatur men de ar fortfarande skeptiska. Efter ungefar tio minuter bestammer de sig for att det ar jag pa bilden i mitt pass och jag far ga. Nere vid terminalen hittar jag Mathilda som meddelar att varan buss har AKT UTAN OSS. Busschaufforen fran helvetet ville inte vanta. Vi irrar runt ett tag pa stationen och undrar vadfan vi ska ta oss till. Var raddning blir ett gang fran Singapore som later oss aka med i deras buss anda in till centrala Singapore. BLESS THEM.
Nu har vi iallafall kommit fram till vart hostel dar vi ska bo fram tills vi aker hem pa Torsdag.
PUSS

Kommentarer
Postat av: Malin

Fy fan vad otäckt! tur att det löste sig <3

2012-03-25 @ 17:32:24
Postat av: mamma

Nä fy vad läskigt! Du måste ha blivit rädd...eller arg? Är du dig olik på passkortet?

2012-03-25 @ 17:58:46
Postat av: Birgitta

Stackars dig - tala om att känna sig liten o ensam här i världen. Tur att det löste sig! Välkomna hem!

2012-03-25 @ 19:44:21
URL: http://helahavertstormar.blogg.se/
Postat av: Kristin

Erkänn att du gillade att vara ensam i ett rum med tre män i uniform. I know you.

2012-03-26 @ 19:37:45
Postat av: Ben Morgan

I would like an update girlllss

2012-04-25 @ 12:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0