Ho Chi Minh City

Ho Chi Minh City har varit mycket varmt, svettigt och omtumlande. Det har innehallit ett flertal museum, varav ett var krigsmuseet som var omskakande. Jag och Mathilda fragade oss sjelva hur menniskor kan ga sa langt. Vi har aven hunnit med att aka till en Waterpark som var AMAZING. Mathilda akte en rutchkana som fick henne att nestan spy, mohahahaha. Jag ar glad att jag ar en fegis och inte akte den.
Iforrgar akte vi en dagstripp till Cu Chi tunnlarna. Det var sjukt coolt. Eftersom jag relaterar allt till film sa kan jag saga att miljoerna dar sag precis ut som i Forest Gump nar han springer och leter efter Bubba, och even Strawberry Fields-scenen i Across The Universe. Sjelva tunnlarna var mycket sma, och jag var lite nervos innan jag skulle krypa in. Sen kom jag pa att jag ar sa himla liten och jag kunde typ ga upprat i dem.
Ikvell ska vi kaka middag med ganget och imorgon aker vi vidare mot Cambodia genom Mekong deltat.
Puss


Kommentarer
Postat av: Malin

HAHA det är verkligen resestorlek på dig!!

2012-02-17 @ 20:01:53
Postat av: Kristin

Bra att du uppdaterR!

2012-02-18 @ 14:09:50
Postat av: Sara

ÅÅH! Wattenlaaand!

2012-02-19 @ 22:27:23
Postat av: Pär aka Storsillen

Jag har hört mycket om både krigsmuseet och tunnlarna tidigare, det verkar mycket intressant. Hoppas du tog mycket kort och kan berätta mer om det när du kommer hem!



Tyvärr så fortsätter det ni såg på museet - i Irak, i Afghanistan och på CIA-baser över hela världen.

2012-02-20 @ 13:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0