Bangkok

Efter en 30 minuters flygresa ar vi nu i Bangkok. Valdigt stor kontrast mot bussarna i vietnamn och Kambodja.
Under de fa dagar vi var i Kambodja hann jag fa ett valdigt bra intryck av landet. Manniskora ar extremt fina och det finns mycket intressant att uppleva.
Igar gick vi upp kl 4.30 for att se soluppgangen over Angkor Wat. Haftig kansla att vallfarda med hela varldens turister under stjarnorna. Efter tva dagars tempelvandring blev vi dock rejalt trotta pa alla tempel som vi forst blev imponerade av. Jag horde en amerikan kalla det Temple Fatigue. Dessutom har jag nog aldrig varit sa varm i hela mitt liv. Kandes som min hud kokade!
Bangkok ar inte kyligare dock. Vi har dock en fungerande AC pa vart rum sa vi ska nog overleva. Forsta intrycket av Bangkok ar att det ar en stor och pulserande stad. Ikvall ska vi antagligen ge oss pa Bangkoks nattliv och imorgon ska vi spendera pengar pa weekend market. Jag och Mathilda ar redo att fylla vara vaskor till max!
Det ar ungefar det jag har att saga for tillfallet. Ar allmant oinspirerad av skriva tyvarr men vi har det otroligt bra.
PUSS

Kommentarer
Postat av: Kristin

Du är duktig som skriver, älskar det! Haha, temple fatigue, känner igen det! Passerade typ två tempel om dagen på inkaleden :P fast då var det inte varmt så man dog iofs, så ni gjorde nog en större bragd. Hoppas ni gillar bankok, är så coolt att tänka sig att ni är där nu. Puss

2012-02-25 @ 12:26:51
Postat av: Ann

Måste vara en stor kontrast att komma till pulserande Bangkok efter de mindre ställen ni har varit i Kambodja o Vietnam. Får se hur ni kommer att uppleva Thailand? Kan inte riktigt föreställa mig denna värme som ni är i just nu. Här är också varmt och soligt. Värmen består av 6 plusgrader så det är vårkänsla;)Jag o T har byggt muskler på fm o snart väntar en slummer......

Håll i väskorna o Bangkok!

KRAM Ann

2012-02-25 @ 14:59:49
Postat av: Malin

Shoppa vilt mina kära!

2012-02-26 @ 00:08:32
Postat av: Flora

WEEKEND MARKET!!!! AHHHHH, ha de asgött och shoppa på!

2012-02-26 @ 00:48:41
Postat av: moster

Hej!

Nu börjar jag fatta att man kan kommentera :-). Vilken häftig resa ni gör! Längtar till Bangkok, så mycket mer än marknader. Ta en tur på floden o en drink på häftig sky-bar!

Eva

2012-02-26 @ 22:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0