Underbar helg i London

Min helg i London var fantastisk. Efter några smått panikslagna telefonsamtal lyckades jag och Aina mötas på Paddington Station, och det var otroligt fint att träffa henne igen. Han dock inte ses så jättemycket just då eftersom mina föräldrar kom en kvar senare. Efter många kramar från Mamma och Pappa och Aina, gick jag och föräldrarna och käkade på en sydamerikansk resturang i Notting Hill där vårat mycket fina(Ja, ellerhur Mamma?)hotell också låg. Sara och Mathilda skulle äääälska det, det fungerade nämligen så att de kom och serverade kött och kycklig till bordet md jämna mellanrum tills dess att man satte upp en skylt som indikerade att man var mätt. Höhö. Efter det gick vi vidare och jag bjöd m&p på varsin Mojito och jag drack strawberry bellini.

På lördagen utforskade vi Notting Hill och Portobello Road. Vi såg fina gatumusikaner, en gammal man med hunden på axeln, miljontals andra turister och mycket annat. Vi köpte pajer och cider och mötte upp Aina i Hyde Park för picknick i vårsolen. Helt underbart. Sen lämnade mamma och pappa oss själva och vi catchade up om allt, drog internskämt och lyssnade på bästa musiken. Vi gick sen igen Hyde park, nerför oxford street, där vi insåg att vi hade samma låt på huvudet och var tvungna och stanna i ett gathörn och lyssna på den för att få ur den. The Vaccines- Wolf pack. What-a-song. heh-he-hehe.
Efter det köpte jag och päronen biljetter till Thriller Live. Herregud. Bland det bästa jag sett. Jag är en snobb när det kommer till Michael Jackson, men dessa killar och tjejer gjorde mig inte besviken. Speciellt bra var en 19 årig kille från Manchester, som dessutom var den enda vita i gänget, och han fick alla favorit nummer. Tänk er denna killen rocka loss Beat It, Dirty Diana , They don't really care about us, OCH GÖRA DET BRA. Allt detta avnjöts till rosé vin. LYX!
Efter det gick vi en låång promenad tillbaks till Notting Hill och åt på en Mexicans/Cubans resturang och sen tillbaka för att sova. Härligt.

Idag har vi varit i Camden och shoppat vintage och fikat. Också härligt.
Nu ska jag mumsa på estrella chips och godiskungen-godis som mamma och pappa hade med sig.
PUSS





Kommentarer
Postat av: Thilda

Restaurangerna kallas for PARILLA. Och det ni bestallde var en PARILLADA= kotbricka a la argentina. Det ar heaven!!!!!!!

2011-03-20 @ 23:19:00
Postat av: Kristin

Later ju hur fint som helst. Alskar att jag smsar med dig om bio just nu, laser din blogg, och att allt dessutom sker pa jobbet. Haha

2011-03-21 @ 12:52:30
Postat av: Sara

jag ska till en såndär resturang. punkt slut.the Vaccines är sjukt bra. och det verkar varit en sjukt bra helg. Porto bello road är livet. Och din mamma och du är SÅ LIKA.

2011-03-21 @ 13:11:33
Postat av: Aina

Åh, det var fint att träffa dig <3

2011-03-21 @ 13:32:39
Postat av: Malin Josefsson

Låter som en finfin helg :)

2011-03-22 @ 21:29:41
Postat av: Anonym

Ja det var en jätte trevlig helg o skönt att träffa dig Stina!Fina bilder i härligt vårväder

Vi ses om några månader igen KRAM Mamma

2011-03-22 @ 23:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0