Söndag

Hade en riktigt kul dag igår.
Började med att jag mötte upp Anais och Dorriane på stationen för att ta tåget mot stratford. På tåget mötte vi Lydia, ännu en fransk au-pair som går i Anais engelska klass. Dock kunde hon riktigt bra engelska. Trevlig tjej! I Birmingham gick Charlotte, en fransk au-pair och Petra, en Tjeckisk au-pair. Stort gäng. Blev dock trött på all franska, men det blev en fin dag i stratford ändå. Besökte huset där Shakespeare föddes, och hans grav o.s.v. COOLT. Häftigast var nog ändå mannen som stod i trädgården utanför Shakespeares hus och agerade ut en scen från Romeo och Julia. Vi hann även med en riktigt lång lunch.

På kvällen träffade jag och Anais Helen och hennes pojkvän Jacques. Sjukt trevlig kille! Vi hamnade på en pub som efterhand blev relativt tomt så vi kunde styra över djn ganska så mycket. Mycket dans och sång till klassiska låtar! Efter det gick vi vidare till Sin, där det blev ännu mer dans. Tyckte lite synd om Jacques som tvingades umgås med tre party sugna au-pairer, men det hanterade han bra. Helen och Jacques ska skaffa en lägenhet tillsammans till sommaren. Gissa vem som tänker åka och hälsa på dom i höst? :)

Idag har jag gått en promenad längts floden och köpte med mig hem lite jordgubbar på vägen. Dock lär de vara besprutade med gud vet vad, och inte alls smaka som svenska jordgubbar på sommaren, MEN ÄNDÅ. Ska nog ladda ner någon film också. Först en dusch!

Pussss

Kommentarer
Postat av: Kristin

Du reder dig minsann bra! halsa pa i frankrike later juhelt perfekt. Nu far jag ocksa lara kanna helen ;)

2011-02-14 @ 13:28:13
Postat av: Thilda

en helt perfekt helg???

2011-02-14 @ 15:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0