Framme i Montpellier

Nu är jag alltså framme! Känns lite överväldigande att vara helt ny på ett helt nytt ställe i ett nytt land. 
Resan gick jättebra, men väldigt lång, tåg till köpenhamn, flyg till nice, två olika tåg till Montpellier. Älskar känslan av att susa fram igenom landskap man inte känner till. Det är dessutom vår här! Galet!
När jag kom fram till Montpellier kände jag mig lite lost, blev dissad av två taxichaufförer som pratade jättesnabb franska som jag inte förstod. Kom till slut fram till mitt boende, ett frääsht rum inrett med ikea möbler. Kan visa bilder någon dag framöver. Har bekantat mig med tre holländare och en svensk och en norsk tjej. Allt som allt är det tjugo stycken som bär här. 
Imorgon är det skola som gäller, och som jag fattat det ska vi få en rundtur i staden också, så då kan jag återkomma om hur Montpellier är som stad(kanske en och annan bild också, hehe).
Nu ska jag sova, är alldeles slut.
PUSS
 

Kommentarer
Postat av: Sara

IKEA is everywhere!

2013-02-04 @ 16:19:12
Postat av: Aina

Åh, ska bli kul att se bilder och höra lite mer om Montpellier!

2013-02-05 @ 10:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0